Bismillahirrahmanirrahim

Friday, June 5, 2009

YALA 5 Jun - Lima orang terbunuh dalam keganasan terbaru di selatan Thailand hari ini, beberapa jam sebelum Perdana Menteri, Abhisit Vejjajiva dijadual menemui para pegawai tertinggi tentera untuk membincangkan langkah keselamatan di wilayah bergolak itu.

Polis berkata, lima lelaki terdiri daripada dua renjer tentera, dua pengawal keselamatan sekolah dan seorang ahli politik tempatan terbunuh dalam empat serangan berasingan.

Seorang lelaki Islam yang mengetuai badan pentadbiran tempatan di pekan Pattani ditembak mati oleh sekumpulan penyerang yang disyaki pemisah pagi ini.

Tiga jam kemudian dua pengawal keselamatan sekolah, seorang Muslim dan seorang lagi beragama Buddha, ditembak mati dalam serangan berasingan di sebuah daerah berdekatan.

Sejurus sebelum tengah hari, dua renjer tentera yang melakukan rondaan dengan berjalan kaki di daerah sama maut dalam satu letupan bom di tepi jalan yang turut mencederakan dua yang lain.

Abhisit dijadual bermesyuarat dengan pegawai tertinggi pertahanan di Bangkok petang ini untuk membincangkan strategi kerajaan bagi menangani keganasan di selatan Thai. - AFP

0 ulasan:

Google News

 

Tentera Mahdi | Tentera Dajjal