Bismillahirrahmanirrahim

Friday, September 18, 2009

Dua polis, orang awam ditembak mati

YALA: Suspek pemisah Islam menembak mati dua anggota polis dan dua orang awam di selatan Thailand ketika keganasan melingkari Ramadan yang menuju penamatnya, kata polis semalam.

Serangan di rantau majoriti Islam bersempadan Malaysia semakin memuncak ketika bulan puasa tradisi dan bersolat, menambah jumlah sekitar 3,900 orang yang maut dalam pemberontakan lima tahun.

Lelaki bersenjata menembak mati seorang sarjan polis pengawal sempadan beragama Buddha ketika dia sedang memandu untuk mengambil isterinya, seorang guru di wilayah bergolak Pattani kelmarin, kata polis.

Seorang lagi anggota polis Buddha terbunuh dalam satu serbuan ketika berkawal di wilayah Pattani lewat kelmarin ketika dua lagi anggota pengawal cedera parah, kata mereka.

Juga di Pattani, lelaki bersenjata menembak seorang penolong ketua kampung di sebuah pasar makanan kelmarin dan meninggal dunia ketika dalam perjalanan ke hospital, kata polis.

Dalam kejadian berasingan seorang lelaki Islam ditembak mati dan terbunuh dalam kedai runcitnya di wilayah Narathiwat oleh dua lelaki yang berpura-pura menjadi pelanggan, kata mereka. - AFP

0 ulasan:

Google News

 

Tentera Mahdi | Tentera Dajjal