Bismillahirrahmanirrahim

Monday, January 30, 2012

Empat maut di Selatan Thai

PATTANI - Empat lelaki Islam terbunuh, manakala lima yang lain parah dipercayai ditembak askar renjer di kawasan pergolakan selatan Thai, Pattani semalam.

Kesemua mangsa dipercayai sedang dalam perjalanan pulang dari menghadiri satu majlis pengebumian dengan menaiki sebuah trak, menurut pemandu kenderaan berat itu kepada polis .
 
“Askar renjer bertindak menghentikan sebuah lori. Ketika itu mereka terdengar bunyi tembakan dan menganggap ianya ditujukan kepada mereka, jadi mereka terus menembak ke dalam trak menyebabkan empat lelaki terbunuh dan lima yang lain parah,” menurut laporan polis mengenai insiden pada petang kelmarin.
 
Dua pucuk pistol ditemui dalam trak itu yang mana tidak dapat dipastikan sama ada senjata itu digunakan ketika kejadian dan difahamkan senjata tersebut bukan milik mangsa di dalam trak.
 
“Kita akan menyiasat insiden ini dengan cermat dan akan menemu bual kedua-dua askar renjer dan mangsa yang masih hidup bagi memastikan keadilan dibuat untuk dua pihak,” tegas Ketua Polis Daerah Nongjik, Chonnawee Chamareuk.

0 ulasan:

Google News

 

Tentera Mahdi | Tentera Dajjal