Bismillahirrahmanirrahim

Monday, March 7, 2011

Dua cedera mangsa bom tangan

NARATHIWAT: Seorang anggota polis dan orang awam cedera dalam serangan bom tangan yang kemudian disusuli oleh bom kereta yang memusnahkan 18 kenderaan serta flet polis di Si Sakhon di sini, semalam, kata polis.

Serangan pertama berlaku kira-kira jam 11.50 pagi di sebuah kediaman yang diubah suai kepada kedai runcit dimiliki seorang pegawai polis, Sarjan Mejar Manit Kwansuk. Bom itu dibaling dua penyerang bermotosikal. Manit dan seorang penduduk kampung cedera dalam serangan itu.


Sekumpulan anggota tentera dan polis dikejarkan ke tempat kejadian dari pangkalan mereka sejauh satu kilometer. Ketika kenderaan mereka melalui kawasan flet polis yang baru dibina kira-kira 50 meter dari kediaman Manit, sebutir bom meletup dari kereta yang diletakkan di bawah bangunan itu, kata seorang saksi. Letupan itu menyebabkan kebakaran di tingkat bawah flet berkenaan dan menyambar 14 lagi kenderaan di situ.

Bekalan air ke bangunan terbabit dipotong. Bagaimanapun, tiada kemalangan jiwa dilaporkan dalam letupan itu. Pegawai penyiasat melaporkan 50 kilogram bom di dalam silinder gas diletakkan di bawah tempat duduk penumpang di bahagian depan sebuah trak pikap di bawah flet itu. - BP

0 ulasan:

Google News

 

Tentera Mahdi | Tentera Dajjal